دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تمرینات پلایومتریک چه تمریناتی هستند؟

PELYOMETRIC-ems-training
PELYOMETRIC-ems-training

تمرینات پلایومتریک PELYOMETRIC  TRAINING  چه تمریناتی هستند؟

 

آیا با متدتمرینی ای ام اس ems training می توان رسیدن به اهداف تمرینی پلایومتریک را تقویت کرد؟
با پیشرفت علم تمرین و ورود متدهای تمرینی و ورزشی نوین، نیاز مربیان ورزشی را برای به روزکردن اطلاعات و شرکت در کارگاه های مختلف ورزشی دو چندان کرده. یکی از متدهای ورزشی که برای مربیان ورزشی و ورزشکاران حائز اهمیت شده متد تمرینی پلایومتریک است.
ورزشکاران نیز به خودی خود استقبال ویژه ای از این متد تمرینی داشتند و اذعان داشتند که عملکرد بدنی آنها پس از انجام تمرینات پلایومتریک پیشرفت چشمگیری داشته.
حال قصد داریم متد تمرینی پلایومتریک را معرفی کنیم:
متد تمرینی پلایومتریک از یکنواختی در تمرین و انجام تمرینات یک جانبه به دور است و روی همه جوانب تمرین مثل تقویت سرعت، تقویت قدرت، تقویت استقامت و …. همزمان کار می کند و این کار منوط به داشتن شناخت کافی و داشتن تسلط کافی مربی به اصول و اهداف انواع تمرینات ورزشی و ویژگی بدنی ورزشکار است.
درتمرینات پلایومتریک هرگز با سرعت یکنواخت و یا در مدت زمان یکنواخت تمرین داده نمی شود بلکه حرکات ارادی و غیر ارادی باهم تلفیق می شوند و همزمان تقویت می شوند
تمرینات پلایومتریک به صورت انفرادی انجام می شوند و هرکس خود را با خودش و پیشرفت خودش مقایسه خواهد کرد و پیش خواهد رفت و ثبت رکورد خواهد داشت تا به مرور زمان متوجه پیشرفت خود گردد و از وضعیت خود آگاهی داشته باشد.
تاثیر مستقیم این تمرینات بر دوک های عضلانی است که با تقویت دوک های عضلانی از عناصر مهم سیستم عصبی است و می تواند حرکات فیزیکی فرد را به طور چندجانبه کنترل کند
اساس تمرینات پلایومتریک بر اصل اضافه بار در تمرین بنا شده است و از یکنواختی در تمرین خودداری کرده.
در ارائه همه قسمت های تمرینات پلایومتریک تغییر جهت، تغییر سرعت، تغییر وزنه وجود دارد.
ورزشکارانی که به دنبال ثبت رکورد ورزشی به نام خود هستند و می خواهند رکورد دار مسابقات محسوب شوند استقبال ویژه ای از متد تمرینی پلایومتریک دارند
البته اینکه چه زمانی متغیرهای تمرین دستکاری شوند را فقط مربی تشخیص می دهد و می تواند به خوبی ورزشکار را هدایت کند.
تمرینات پلایومتریک موجب تقویت لیگامنت ها و تاندون ها نیز می شود و با کار کردن بر عضلات در جهات مختلف موجب تقویت چندجانبه عضلانی می شوند.
انجام تمرین به صورت انفرادی و سرخود توسط ورزشکار و بدون حضور مربی ورزیده می تواند آسیب ها و عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد زیرا در کنار مفرح بودن تمرینات پلایومتریک، دارای حساسیت بالایی نیز در عملکرد هستند.
حال ورزشکاران حرفه ای می خواهند بدانند که آیا در متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING  می توان برنامه ای یافت که جایگزین تمرینات پلایومتریک برای آنان را باشد؟
باید درپاسخ گفت که دستگاه ای ام اس EMS برند بیست اند بیوتی BEASTANDBEAUTY برنامه را در خود دارد که تداعی کننده تمرینات پلایومتریک در بدن است که از نظر زمان و سوخت و ساز و تغییر نوع تمرینات می توان به عنوان یک برنامه پلایومتریک آن را دانست.
اما….!!!!!
برای نتیجه گیری بهتر توسط ورزشکاران پیشنهاد می شود که درحین دریافت پالس با دستگاه ای ام اس حتما ورزشکار از محیط بیرون نیز مورد تمرین طبق متد تمرینی پلایومتریک تمرین داده شود مثلا در حین دریافت پالس، فرد با پرش تغییر مسیر دهد و یا دمبل دست بگیرد و در هر پارت از تمرین هر 2 دقیقه دمبل را طبق اهداف ورزشی سبک و سنگین کند و یا در حین دریافت پالس با بتل روپ تمرین کرده و موجب افزایش 2 برابری قدرت و استقامت شود .
پیشنهاد دیگری که به ورزشکاران داریم این است که 10 دقیقه پالس ای ام اس EMS دریافت کنند سپس پالس را قطع کرده و 20 دقیقه تمرینات پلایومتریک آزاد انجام دهند و سپس 10 دقیقه مجدد پالس دریافت کنند.
این کار موجب تقویت همه پارامترهای تمرینی شده و حفظ و تثبیت این پارامترها در بدن چندبرابر می شوند و همچنین درصد ابتلا به آسیب ورزشی نیز تا 70 درصد کاهش می یابد.
تقریبا می توان گفت متد تمرینی ای ام اس EMS مکمل و یا حتی جایگزین خوبی برای متدهای تمرینی مختلف و افزایش سطح عملکرد ورزشکاران است و رساندن ورزشکاران به اهداف تمرینی است.
متد تمرینی ای ام اس EMS این اجازه و فرصت را به ورزشکار داده که اگر میل استفاده از لوازم ورزشی ثانویه مثل دمبل و انواع کش و کتل بل و …. را داشته باشد درحین دریافت پالس از آنها استفاده کند و اگر میل نداشته باشد بتواند بدون لوازم ثانویه ورزش کند و به هدف تمرینی برسد.
نکته مهم و حائز اهمیت این است که تلفیق متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING و پلایومتریک برای تقویت همه جانبه فیزیک و بدن پیشنهاد می شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *