دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تاثیر متد تمرینی ای ام اس EMS ناهنجاری های اسکلتی

ای ام اس EMS
ای ام اس EMS

تاثیر متد تمرینی ای ام اس EMS ناهنجاری های اسکلتی

منظور از ناهنجاری های اسکلتی چیست و چه تاثیری بر فعالیت های روزانه و فعالیت های ورزشی دارد؟

ناهنجاری های اسکلتی دو دسته هستند:

1- مادرزادی

2- اکتسابی

در گروه ناهنجاری های مادرزادی فرد با نوعی از بدفرمی و ناهنجاری در قسمتی از بدن یا تمام بدن متولد  می شود که در اکثر موارد به حرکات اصلاحی و تدابیر غیر از جراحی پاسخگو نیستند و نوع دوم ناهنجاری اکتسابی است که فرد در طول زندگی به آن دچار می شود و در اصل بدون وجود آن ناهنجاری متولد شده  که در این مقاله به موضوع ناهنجاری های اکتسابی خواهیم پرداخت.

ناهنجاری های اسکلتی عبارت است از: اختلال به وجود آمده در شکل و عملکرد مفاصل در اثر عادات غلط و سبک زندگی غلط.

این ناهنجاری ها عوارضی را نیز در بر خواهد داشت مثل

1- بروز دردهای مفصلی و استخوانی

2- بد فرم شدن اندام ها و یا بد فرم شدن شکل کلی بدن

3- ساییدگی در مفاصل و استخوان ها

4- بروز ناتوانی و محدودیت در حرکات روزمره و حرکات ورزشی

5- در خیلی موارد فرد نیاز به درمان و جراحی پیدا خواهد کرد.

حال می خواهم بدانیم که متد تمرینی ای ام اس EMS TRAINING   در سنین مختلف چگونه در رفع و بهبود ناهنجاری ها به ما کمک خواهند کرد؟

در سنین کودکی برای رفع ناهنجاری های اسکلتی نمی توان از متد تمرینی ای ام اس بهره برد زیرا سن مجاز به تمرین با دستگاه ای ام اس از 16 سال به بالا توصیه شده است و  فقط می توان به پزشک متخصص طب فیزیک و یا متخصص حرکات اصلاحی مراجعه و کودک را تحت درمان قرار دارد.خیلی از والدین تصور می کنند که حرکات اصلاحی هیچ تاثیری بر بهبود سلامت و بازگشت به روند طبیعی در کودک نخواهد داشت و معتقد هستند که جراحی بهترین و بی بازگشت ترین و مطمئن ترین راه برای درمان ناهنجاری اسکلتی کودکشان است، اما کاملا در اشتباه هستند زیرا حرکات اصلاحی هیچ گونه دوره نقاهتی ندارد و عوارض ثانویه ای که جراحی بر بدن کودک باقی خواهد گذاشت را حرکات اصلاحی ندارد. خیلی به ندرت ممکنه که ناهنجاری و آسیب ثانویه ای رخ دهد که تنها راه درمان و بهبود آن عمل جراحی باشد.

از سنین نوجوانی به بالا  بدون نگرانی، می توان  از متد تمرینی ای ام اس EMS برای بهبود مشکلات و ناهنجاری های اسکلتی بهره مند شد.

همانطور که می دانید ضعف عضلات یکی از عوامل مهم در ایجاد ناهنجاری های اسکلتی است که به دنبال آن کوتاهی و ضعف در تاندون ها و لیگامنت ها ایجاد می شود و در نهایت اسکلت را از حالت و فرم طبیعی خارج می کند مثل پای پرانتزی که بخاطر ضعف عضلات  ساق پا و کوتاهی تاندون آشیل به وجود می آید.

همچنین یکی از کارهایی که با متد تمرینی ای ام اس می توان انجام داد تقویت عضلات و عضله سازی بود که در این مبحث با بستن پدهای ای ام اس بر روی عضوی که دچاربد شکلی و ناهنجاری شده می توان به تقویت عضلات ناحیه مذکور کمک کرد و به مرور زمان فرد اذعان می دارد که مشکل بد فرمی یا مشکل الگوی حرکتی در بدن وی به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ تر شده و در نهایت کاملا ازبین رفته.

برای تاثیر بیشتر بر رفع ناهنجاری های بدن به مربیان عزیز ای ام اس پیشنهاد می شود که 10 دقیقه اول از هرجلسه  برنامه هوازی فعال شود و 15 دقیقه بعد را برنامه عضله سازی فعال شود که تاثیر تمرین بیشتر شود و این را بدانیم که برای همه اعضای بدن می توانیم با ای ام اس EMS به رفع ناهنجاری آن قسمت از عضو کمک کنیم البته اگر در کنار مربی ای ام اس یک متخصص حرکات اصلاحی نیز حضور داشته باشد می توانند با یک همکاری قوی و ایجاد یک تیم کاری تخصصی خدماتی بزرگ و ارزنده برای تمام افرادی که نیازمند کمک این دو شخص هستند داشته باشند.

شاید سوال شود که اگر مشکل در زانوها یا ساق پاها باشد چگونه ای ام اس EMS  می تواند به فرد کمک کند؟ نکته مهم در دستگاه ای ام اس EMS برند بیست اند بیوتی BEASTANDBEAUTY همینجاست که شما پدهای بازو یا ران را  می توانید بر روی ساق پا نیز استفاده کرده و پالس دریافت کنید البته  نکاتی مهم در حین استفاده از پدها وجود دارد که حتما مربی ای ام اس EMS TRAINER  مدنظر قرار خواهد داد و شما بدون نگرانی می توانید پالس دریافت کنید و به درمان و بهبود ناهنجاری های اسکلتی خود و یا هر شخص دیگری کمک کنید.

توجه داشته باشیم که ای ام اس برای رفع گودی کمر نیز می توان از متد ای ام اس بهره مند شد چگونه؟!

وقتی فرد جلیقه را می پوشد می توانیم پالس کمر و شکم را به نسبت 2 به 1 فعال کنیم تا فشار بیشتری را بر عضله فیله کمر وارد کنیم و بدین سان موجب تقویت عضله کمر شده و زمانی که عضله کمر و سپس عضلات شکم تقویت شوند در نتیجه گودی کمر نیز درمان شده است.

در مورد پای پرانتزی، نیز می توان بدین گونه عمل کرد: چون هر دستگاه ای ام اس EMS پد اضافه نیز داراست می توان یک جفت پد به ساق پاها بست وتوسط الکترود یازوها یا ران به ساق پا نیز پالس داد. البته پیشنهاد می شود که ران های پا و ساق های پا هزمان پالس بگیرند و نسبت پالس ران به ساق پا 2 به 1 باشد.

در رابطه با مشکلات اسکولیوز: همانطور که می دانید اسکولیز یعنی انحراف تنه و ستون فقرات به چپ یا راست است که در اکثر موارد با افتادگی یک سمت از شانه نیزهمراه خواهد شد. در رابطه با اسکولیوز فرد خیلی سریع باید درمان و حرکات اصلاحی را آغاز کند که به دیسک ها آسیب نرسد.پوشیدن جلیقه و همزمان با دریافت پالس حرکات کششی و اصلاحی مربوطه حتما   نیز انجام شود این عارضه در نوجوانان دانش آموز و یا دانشجویان بسیار شایع است چون طرز نشستن این افراد در اغلب موارد در کلاس های درس اشتباه بوده و فرد از پهلو خود را روی میز یا صندلی تحریر رها کرده و باعث می شود که یک طرف بدن دچار کوتاهی عضلات  و طرف دیگر دچار کشیدگی در عضله ایجاد شود و اسکولیوز حادث گردد.

در مبحث  انواع تیلت به جلو و عقب لگن نیز بسیاری از افراد بخاطر داشتن پوزیشن های غلط در هنگام خواب و یا هنگام راه رفتن دچار این عارضه خواهند شد که دردهای زیادی را به مرور زمان در قسمت استخوان خاجی و دنبالچه و در ناحیه کمر تحمل خواهند کرد که با بستن لگن بند و پوشیدن جلیقه فرد می تواند پالس دریافت کند و در حین دریافت پالس حتما حالت اسکوات قرار گیرد و یک دمبل حدود 5 کیلوگرم هم در دست داشته باشد تا تیلت به مرور زمان از بین خواهد رفت.

توجه داشته باشید که انجام حرکات اصلاحی در قبل یا بعد از دریافت پالس بلامانع است و می تواند تاثیرات ای ام اس را بر بهبود ناهنجاری های اسکلتی دو چندان کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر متد تمرینی ای ام اس EMS ناهنجاری های اسکلتی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *