دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فعالیت های تقویت کننده سیستم هوازی در بدن

منظور از فعالیت های هوازی چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که با شدت 50 تا 55 درصد و در زمان طولانی و بلند انجام می گیرد و بیشترین درگیری تمرینی در این نوع فعالیت ها، عضلات بزرگ و حجیم بدن می باشد و همچنین مصرف اکسیژن در فعالیتهای درگیر کننده سیستم هوازی بالاست!

شدت 50 درصد فعالیت هوازی یعنی چه؟؟

یعنی اگر با تمام سرعت به مدت 5 دقیقه بدویم، تمام سرعت می شود 100 درصد شدت فعالیت، بنابراین 50 درصد فعالیت یعنی نصف نهایت سرعت و شدت.
در فعالیت های هوازی فرآیندهای هومئوستازوسوخت وسازدر بدن بالا رفته و منجر به تجزیه سریع تر گروه های کربوهیدراتی واسیدهای چرب درحضور اکسیژن شده و به انرژی موردنیازبدن تبدیل میشوند.

فعالیت های تقویت کننده سیستم هوازی در بدن
فعالیت های تقویت کننده سیستم هوازی در بدن

منظور از استقامت هوازی چیست؟

یعنی توانایی بدن به جهت مقاومت دربرابرخستگی درورزشهایی با مدت زمان طولانی که استقامت هوازی یا استقامت قلبی – تنفسی نام دارد.
خیلی از افراد تصور می کنند که استقامت هوازی همان استقامت عضلانی است در صورتی که اصلا بدین گونه نیست و این دو مقوله های جدا از یکدیگر هستند.

منظور از ظرفیت هوازی چیست؟

به حداکثر توانایی مصرف اکسیژن توسط بدن درفعالیتهای شدید وطولانی که زمان خستگی را به تاخیر می اندازد ظرفیت هوازی گفته میشود که به آن
نیز می گویند.Vo2max

منظور از آستانه هوازی چیست؟

حداقل شدت تمرین وحداقل مدت تمرین برای اثرگذاشتن برآمادگی هوازی , آستانه هوازی گفته می شود که به صورت عمومی حداقل شدت تمرین برای دستیابی به آستانه هوازی بین 60 تا 70 درصد ضربان قلب یا ۵۵ تا 60 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی یا 15 تا 20 دقیقه مدت تمرین توصیه می شود.

منظور از آمادگی هوازی چیست؟

بیشترین و حداکثر توانایی دستگاه تنفسی شامل: (ریه ها –عضله قلب – عروق) جهت دریافت وانتقال اکسیژن به عضلات و بافتهای بدن را آمادگی هوازی می نامند.

فعالیت های تقویت کننده سیستم هوازی در بدن
فعالیت های تقویت کننده سیستم هوازی در بدن

از جمله فعالیت های ورزشی که به تقویت سیستم هوازی منجر می شوند می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1- شنا ی 100 متر رفت و برگشت

2- جاگینگ یا راه رفتن سریع روزانه 4 کیلومتر

3- رانینگ یا دویدن روزانه 3 کیلومتر

4- تمرین با دستگاه ای ام اس برند بیست اندبیوتی و انجام تمرین با برنامه شماره 4 و 7 این دستگاه به صورت ترکیبی یعنی 3 جلسه در هفته و هر بار 10 دقیقه برنامه شماره 4 و 15 دقیقه برنامه شماره 7

5- راه رفتن روی تردمیل هر روز به مدت 30 دقیقه

6- دویدن روی تردمیل روزانه به مدت 20 دقیقه

7- تمرین با الپتیکال روی دنده متوسط از مقاومت تمرینی روزانه به مدت 30 دقیقه

 

نکته بسیار مهم اینجاست که برای تاثیر پذیری بیشتر بدن به تمرینات و پالس های متد تمرینی EMS حتما در 3 جلسه اول پکیج تمرینی، 10 دقیقه پالس هوازی برای ورزشکار فعال شود تا بدن وی راحت تر تمرینات و پالس هارا پذیرفته و به هدف تمرینی برسد!

این موضوع به این دلیل است که زمانی که سیستم هوازی تقویت شود پیرو آن سرعت چربی سوزی، قند سوزی افزایش پیدا کرده و حتی برای اقدام به عضله سازی نیز بدن آمادگی کامل دارد چون بافت ها و تارهای عضلانی ظرفیت سوخت و ساز و گردش خون بالاتری پیدا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *