دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سوالات متداول در مورد ممنوعیت داشتن آرایش و میکاپ

سوالات متداول در مورد ممنوعیت داشتن آرایش و میکاپ صورت در حین تمرینات ورزشی:

1- به چه دلیل داشتن کرم پودر در حین ورزش ممنوع است؟

دقت کنیم که در همه فعالیت های ورزشی استفاده از انواع کرم پودر آرایشی ممنوع است زیرا در ابتدا موجب بسته شدن منافذ پوست صورت ورزشکار شده و عرقی که که از پوست صورت آماده دفع است در زیر پوست به همراه مقدار زیادی از سموم آماده به دفع تجمع پیدا کرده و موجب ایجاد جوش های برجسته ی زیرپوستی و لک های پوستی می شود و ثانیا اگر منفذی در پوست صورت در حین ورزش باز باشد کرم پودر به داخل پوست نفوذ کرده و ایجاد عوارض حاد پوستی و بثورات پوستی می نماید.

2- در حین ورزش بجای کرم پودر می توان پن کک یا کانسیلر برای پوست صورت استفاده کرد؟

خیر انواع پن کک و کانسیلر نیز اختلال در منافذ پوست صورت به وجود می آورند و اگر در زمان ورزش استفاده شوند عوارض جبران ناپذیری خواهند داشت.

3- استفاده از کرم مرطوب کننده ی معمولی و ساده در حین فعالیت ورزشی توصیه می شود؟

توصیه می شود که در حین انجام فعالیت های ورزشی به هیچ عنوان روی پوست صورت ماده ای استفاده نشود و در انتهای فعالیت ورزشی حتما صورت با آب و مایع مخصوص شستشوی صورت شسته شود و در صورت تمایل میکاپ صورت گیرد.

4- آیا در حین فعالیت ورزشی از مام ضدعرق می توان استفاده کرد یا خیر؟

بهترین روش این است که بلافاصله قبل از ورود به سالن ورزشی دوش گرفته شود تا نیز به استفاده از انواع دئودورانت، مام و ضدعرق نیازی نشود اما اگر ورزشکار عرقی با بوی تند دارد پیشنهاد می شود که از بادی اسپلش در قبل و حین فعالیت ورزشی استفاده کند اما اگر بادی اسپلش در دسترس نبود یک لایه مام ضدعرق مایع برموضع استفاده شود و از استفاده ی مام صابونی به علت توانایی بالا در حبس عرق و سموم خودداری شود، همچنین حتما بلافاصله بعد از اتمام فعالیت ورزشی دوش گرفته شود.

5- استفاده از ریمل و روژ لب در حین فعالیت ورزشی تاثیر منفی بر سلامت بدن دارد؟

تاثیر مستقیمی ندارد اما تصور کنید که صورت خیس عرق شده و ورزشکار قصد خشک کردن عرق صورت خود را دارد و به علت وجود ریمل و جلوگیری از پخش شدن ریمل بر اطراف چشم عرق اطراف چشم را پاک نمیکند و عرق به داخل چشم رفته و ایجاد سوزش کرده و به مرور زمان عارضه بلفاریت چشمی به وجود می آید که در پی آن چشم ها خشک و لبه ی پلک ها متورم و قرمز خواهد شد

6- در مورد لباس ورزشی مناسب در حین ورزشی چه پیشنهادی دارید؟

سوالات متداول در مورد ممنوعیت داشتن آرایش و میکاپ

لباس نسبتا آزاد و تولید شده از نخ پنبه ، پوشیدن لگ ورزشی چسبان یا تاپ ورزشی تنگ در حین ورزشی گردش خون را به شدت مختل کرده، تنظیم تعریق را بهم زده و ایجاد عوارض پوستی، واریس و دیگر آسیب های ورزشی می کند.
متاسفانه داشتن آرایش صورت و پیرایش مو در حین انجام فعالیت های بدنی تبدیل به فرهنگ و هنجار در جامعه ایرانی شده در صورتی که نداشتن آرایش صورت و موی ساده که در بالای سر بسته شده باشد بهترین استایل برای انجام فعالیت ورزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *