دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سوالات متداول طب فشاری یا همان ماساژ شیاتسو

سوالات متداول طب فشاری یا همان ماساژ شیاتسو که در ایران باستان به غمز درمانی نیز معروف بوده.

ماساژ
ماساژ

1- دقیقا طب فشاری چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال باید بگم که در سرتاسر سطح بدن ما  12 کانال یا مریدین برای چرخش انرژی وجود دارد و روی این کانال ها نقاط بسیار زیادی وجود دارد که هر نقطه نماینده قسمتی از بدن ماست.

گاهی هر کدام از نقاط که بر روی مریدین ها قرار دارند دچار انقباض یا درد شدید می شوند که نشانگر وجود مشکل در یکی اندام ها یا اعضای بدن می باشد و متخصص ماساژ و غمز تراپی با روش های خاصی بر روی نقطه دردناک که به نقاط ماشه ای یا تریگر پوینت معروف اند فشار وارد کرده و بعد از مدتی درد از بین می رود.

2-آیا هرشخصی می تواند با فشار بر روی نقاط دردناک، درد را ازبین ببرد؟

خیر، مهارت در نشانه شناسی موضوع مهمی است که باید به آن مسلط بود، همچنین متخصص ماساژ با داشتن دانش و سال ها تجربه این کار را انجام می دهد. همچنین افراد می توانند با شرکت در کلاس های ماساژ که آموزشگاه های ماساژ برگزار می کنند به دانش اولیه در این طب دست پیدا کنند.

3-تفاوت ماساژ شیاتسو با ماساژ رفلکسولوژی در چیست؟

ماساژ شیاتسو نقاط فشاری در کل بدن را شامل می شود اما ماساژ رفلکسولوژی نقاط فشاری در کف دستها، کف پاها و گوش ها را شامل می شود. اما نوع و سبک فشار در هر دو ماساژ یکسان و مشابه است.

4-آیا برای  غدد درون ریز هم نقاط فشاری در سطح بدن وجود دارد؟

بله برای تمام غدد درون ریز و برون ریز نقاط فشاری وجود دارد.

5- برای فرم گرفتن بدن می توان از ماساژ شیاتسو بهره برد؟

در ماساژ شیاتسو نقاط کم شدن اشتها را ابتدا تحریک کرده تا اشتهای کاذب  در  فرد از بین برود و سپس با ماساژ فرم دهی و لاغری می توان به بدن بدن فرم زیبا بخشید که حدود 10 تا 15 جلسه زمان میبرد.

6- در ماساژ شیاتسو بجز انگشتان می توان با وسیله دیگری هم بر نقاط درد فشار وارد کرد؟

بهترین گزینه همان انگشتان دست است زیرا انگشت دارای حسگر حرارتی است و می تواند رفع انقباض و افزایش جریان خون را در عضو حس کند. وگرنه استفاده از چوب یا پاکن نیز دیده شده.

7- چرا نوشیدن آب و تنفس عمیق در فرآیند ماساژ درمانی مثر است؟

چون بیش از 70 درصد بدن مارا آب فرگرفته، قوی ترین نیروی انتقال دهنده بیماری و دارو در بدن آب است، همچنین کمک به تنظیم حرارت، دفع مواد زائد، جلوگیری از چروکیده شدن عضلات و پوست همچنین آب برای بیرون راندن چربی های زائد بدن نیز نقش اساسی دارد.

تنفس عمیق و اصولی فرآیند ماساژ درمانی را تسریع می کند و سیستم ایمنی را تقویت کرده و موجب افزایش سلامتی و سطح عملکرد تک تک سلول های بدن شده و این را بدانیم حضور اکسیژن چند برابر مهمتر است از حضور ماده غذایی در سلول چون سلول در کمبود اکسیژن دچار پیری زودرس شده و در نبود اکسیژن دچار مرگ سریع و آنی.

8- تنفس طبی در حین دریافت ماساژ درمانی چگونه است؟

یک دم خیلی عمیق.  4 شماره مکث.  بازدم در طی 4 شماره انجام شود.  2 شماره مکث. دو تنفس عادی و مجدد تکرار فرآیند.

9- منظور از مراکز بازتابی بدن در طب فشاری کدام مراکز است؟

همان نقاط ماشه ای که بر روی مریدین ها  قرار دارد به مراکز بازتابی نیز معروف هستند.

10- آیا دستان ما دارای نیروی الکتریکی است؟

بله اما منظور وجود جریان برق در دستان نیست بلکه یک انرژی و نیروی خاصی است که در دست راست این انرژی به انرژی محرک و مثبت معروف است و موجب برانگیخته شدن و تجدید انرژی در بدن می شود و انرژی دست چپ منجر به تسکین و آرامش می شود.و ماساژور و درمانگر با اطلاع از این موضوع می تواند ماساژ و درمان موثرتری را انجام دهد.

ماساژ شیاتسو
ماساژ شیاتسو

 

سوالات متداول طب فشاری یا همان ماساژ شیاتسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *